PEP-R / PEP-3 (Psiko-Eğitimsel Profil Ölçeği)
PEP-R/ PEP-3 ile çocuğun yedi gelişim alanında (taklit, algı, ince motor, kaba motor, el-göz koordinasyonu, bilişsel ve sözel alanlardaki) hâlihazırdaki düzeyi, yeterlilikleri ve yetersizlikleri belirlenmektedir. Bunun yanı sıra, her gelişim alanında gelişmekte olan beceriler belirlenerek BEP gelişimsel alan programı hazırlanmaktadır.
ABD’de geliştirilen ve 30 dan fazla ülkede kullanılan TEACCH programının çocukluk dönemi ölçeği olan PEP’in revize edilen formu olan PEP-R/ PEP-3 otizm spektrum bozukluğu grubunda yer alan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendiren, bireysel eğitim programı (BEP) hazırlanmasına olanak veren bir değerlendirme aracıdır.
Davranışsal alanda ise çocuğun, otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu dil, ilişki ve duygulanım, oyun ve materyallere ilgi, duyusal tepkiler olmak üzere dört alt alanda otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme sonucunda BEP davranışsal alan hedefleri belirlenmektedir.