m i n i M E N T A L

Yükleniyor

Minimental Gelişim Merkezi, çocukların ve ergenlerin psikolojik, gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun, her birey için kişiye özel çözümler sunarak, uzman ekibimizle çocuğunuzun gelişimini destekliyoruz.

Hilal ÜSTÜN

Hilal ÜSTÜN

1998 yılında İstanbul’da doğdum ve büyüdüm. Çocuklara ilgim lise çağlarında başladı. 

2016 yılında Kartal Sabiha Gökçen Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin Çocuk Gelişimi alanı, Erken Çocukluk Eğitimi dalından mezun oldum. Eğitim sürecim boyunca erken çocukluk dönemine ilişkin gelişimsel ihtiyaçlar, eğitim yaklaşımları ve uygulamalı çalışmalar üzerine yoğunlaştım. Bu süreç, çocukların gelişimsel süreçlerini yakından tanımam ve alana yönelik temel yetkinlikleri edinmem açısından sağlam bir temel oluşturdu.

Lise eğitimimin ardından Üsküdar Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nü onur derecesi ile tamamladım. Lisans eğitimim süresince edindiğim akademik bilgi birikimini, üniversite stajlarım aracılığıyla farklı kurumlarda uygulama fırsatı buldum. Başta Kartal Lütfi Kırdar Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Hamit İbrahimiye Özel Eğitim Uygulama Okulu I. Kademe olmak üzere; çeşitli rehabilitasyon merkezleri, okul öncesi eğitim kurumları ve korunmaya muhtaç çocuklar ile aktif olarak staj yaptım. Bu kurumlarda farklı gelişim özelliklerine sahip çocuklarla birebir çalışmalar yürüttüm; gelişimsel gözlemler, etkinlik planlamaları ve aile iletişimi konularında deneyim kazandım. Üniversite stajlarım boyunca edindiğim bu saha deneyimi, çocuk gelişimi alanında farklı bakış açıları geliştirmeme olanak sağladı.

2021 yılında Üsküdar Üniversitesi’nden mezun olmamın hemen ardından, Minimental Psikiyatri ve Gelişim Merkezi’nde çalışmaya başladım. Bu merkezde özel gereksinimli çocuklarla birebir çalışmalar yürütüyor, gelişimsel değerlendirme süreçlerinde aktif rol alıyor ve multidisipliner bir ekiple koordineli şekilde çalışıyorum. Klinik ortamda kazandığım bu deneyimler, hem teorik bilgilerimi pratiğe dönüştürmemi sağladı hem de profesyonel becerilerimi pekiştirdi.

Çocukların bireysel farklılıklarına saygı duyan, gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla ele alan bir uzman olarak; öğrendiklerimi sahaya yansıtma ve çocukların yaşamlarına anlamlı katkılar sunma motivasyonuyla hareket ediyorum.

 

EĞİTİM BİLGİLERİ

2012-2016
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI/Erken Çocukluk Eğitimi
Lise / Kartal Sabiha Gökçen Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

2017-2021
Çocuk Gelişimi
Lisans / Üsküdar Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Fakültesi 

 

SERTİFİKALAR

  • 2024: Özgül Öğrenme Bozukluğu Klinik Gözlem Bataryası – Neurometrika
  • 2024: EROT – Erken Okur Yazarlık Testi – Pusula Akademi– Cevriye ERGÜL
  • 2023: MOXO - Dikkat Eğitimi – MOXO Türkiye
  • 2023: ABA – Başlangıç Düzeyi - Binyamin Birkan Akademi
  • 2021: Denver II – Türk Nöroliji Derneği
  • 2021: Floortime 201 – Çiğdem Ergül
  • 2021: Floortime 101- Çiğdem Ergül
  • 2021: SOBECE - Sosyal Beceri Çocuk Eğitim Programı – İlknur Efeçınar/Aygün Tuçe Ataş
  • 2020: Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri
  • 2020: Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
  • 2020: Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi
  • 2020: Peabody Resim Kelime Eşleme
  • 2020: Gesell Gelişim Figürleri Testi
  • 2020: Bender-Gestalt Görsel Motor Algılama Testi 

 

EĞİTİM VE SEMİNERLER

  • 2021: Çocukluk Döneminde Davranış Problemleri ve Müdahale Stratejileri – Çocuk Ruh Sağlığı Seminer Serisi
  • 2021: Özel Gereksinimli Çocuklarda Oyun ve Etkileşim Semineri – Oyun ve Gelişim Atölyesi
  • 2022: Erken Müdahale Programları ve Aile Destek Modelleri – Erken Çocukluk Eğitimi Platformu
  • 2022GEÇDA - Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı
  • 2023: Zorlayıcı Davranışlarla Başa Çıkmada Floortime Yaklaşımı – Floortime İstanbul
  • 2023: Aileyle İş Birliği Süreci ve Danışmanlık – Floortime İstanbul
  • 2023: Ebeveynlerle Floortime Süreci: İş Birliği ve Danışmanlık - Floortime İstanbul
  • 2024: Gelişimsel Oyunların Floortime ile Entegrasyonu - Floortime İstanbul – (Oyun temelli değerlendirme, gelişimsel basamaklara uygun oyun kurgulama)

 

İLGİ ALANLARIM

  • 0-18 Yaş Gelişimsel Değerlendirme, Tanılama ve Değerlendirme
  • Otizm Sprektrum Bozukluğu
  • Gelişimsel Testler ve Gelişimsel Takip
  • Asperger Sendromu
  • Zihin Kuramı ve Sosyal Becerilerin Gelişimi
  • Davranış Bozuklukları
  • Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB)
  • Gelişimsel Gerilik ve Uyaran Eksikliği
  • Erken Müdahale Programları
  • Okula Hazırlık Becerileri
  • Bilişsel Müdahale Çalışmaları ve Akademik Destek
  • Sosyal Etkileşim ve Sosyal Uyum Zorlukları
  • Özbakım Becerileri ve Günlük Yaşam Becerileri Desteği
  • Sosyal Beceri Oyun Grupları